tolerant mot skor som varierar i h

Labi1995
Att s?tta ihop en lista ?ver l?parskor kan vara en utmaning. Varje ?r g?r jag i mycket bra skor, men f? ?r 100% perfekta. Dessutom kan en sko som jag inte tyckte vara en idealisk sko f?r n?gon annan, och en sko som jag ?lskade kunde ha varit en byst f?r n?gon med en annan steg, [url=http://www.paardreizen.nl/Nike-Air-Max-90-Heren-c-22_24.html]Nike Air Max 90 Heren[/url] mindre / st?rre f?tter etc. S? det jag g?r ?r helt enkelt plocka de [url=http://www.dannywinstanley.co.uk/adidas-stan-smith-c-4/adidas-stan-smith-womens-c-4_6/]Adidas Stan Smith Womens[/url] skor som fungerade b?st f?r mig bland de m?nga som jag har f?rs?kt under ?ret.
I ?r trodde jag att det skulle vara till hj?lp att l?gga min lista i sammanhang genom att f?rklara i b?rjan de allm?nna egenskaper som fungerar bra f?r mig i l?parskor. Jag kommer inte att bryta min lista upp i kategorier i ?r eftersom jag inte f?rs?kte m?nga sp?rskor, s? jag kommer att ta itu med mina preferenser f?r tr?ningsskor, t?vlingsbost?der och sp?r i b?rjan.
Mina f?redragna egenskaper i l?parskor
1. F?rst och fr?mst ska jag p?peka att mina f?tter har en genomsnittlig bredd (jag alltid med D-breddskor), men ?r ganska h?g volym (tjock fr?n topp till botten). Som s?dan kan vissa skor presentera djupproblem i framfoten (t ex Nike Free 5.0). Jag gillar i allm?nhet skor som inte [url=http://www.hijosdelvacio.es/Nike-Air-Max-270-Mujer-c-1_13.html]Nike Air Max 270 Mujer[/url] stryker mina t?r eller kl?mmer ihop dem, och det till?ter lite vertikal [url=http://www.joomlas.co.uk/nike-air-vapormax-c-39/nike-air-vapormax-womens-c-39_41/]Nike Air Vapormax Womens[/url] volym f?r min framsida.
2. F?r l?ngsammare eller l?ngre miles f?redrar jag skor som har en mjukh?ge och en fastare framfoot. Jag ?r en l?tt h?lsparkare som lastar mest fr?n mittfoten fram?t. En h?rd h?l ?ver en viss stackh?jd (inte s?ker exakt vad den ?r) kan vrida min ankel lite och g?r en h?rdare ?ktur (till exempel original Mizuno Sayonara). Jag gillar inte f?r mycket squish i framfoten eftersom det f?r mig att falla som att jag m?ste jobba f?r h?rt (t ex Hoka Clifton, Skechers GoRun Ultra). Jag har blivit mer tolerant mot skor som varierar i h?l-framfodsdroppe, men f?redrar i allm?nhet mindre ?n 8 mm f?rskjutning.
3. F?r t?vlingar och tr?ningspassar jag tycker om skor som ?r l?tta, l?ga stackh?jder, l?ga droppar och fasta. Jag gillar ocks? lite extra [url=http://www.pierrerobyr.ch/adidas-nmd-c-4/adidas-nmd-damen-c-4_5/]Adidas NMD Damen[/url] styvhet f?r att g?ra en platt mer mottaglig.
4. Jag k?r inte f?r ofta, och [url=http://www.hijosdelvacio.es/Nike-Air-Vapormax-Mujer-c-1_44.html]Nike Air Vapormax Mujer[/url] de jag k?r inte tenderar att vara mycket tekniska. Jag gillar i allm?nhet en sp?rsko som kan hantera blandade v?gar och sp?rv?gar, och stora lugs ?r inte n?dv?ndiga f?r det mesta av det jag k?r. Jag brukar ocks? anv?nda trailskor ofta p? vintern n?r f?rh?llandena garanterar (t ex kryddig is och sn?), s? greppet ?r till hj?lp. Jag gillar en fast mids? p? sp?r, men inte s? fast att en sko k?nns h?rd p? str?ckor av v?gar.