alternativ till den traditionella

Labi1995
Jag har l?st n?gra historier under de senaste dagarna om en ny Altra-sko som heter Halo. Ser intressant ut och trodde jag skulle dela h?r.

Halo har en sensor som ?r inbyggd [url=http://www.alainhemet.fr/nike-air-max-2017-c-13/nike-air-max-2017-femme-c-13_14/]Nike Air Max 2017 Femme[/url]i sulan som tydligen kan detektera kadens, fotstopplokalisering och markslagkraft och skicka den till en synkroniserad iFit-klocka eller en smartphone. Enheter som m?ter kadens har funnits i ett tag, men en sko som kan visa fotkontaktplats och slagkraft kan vara intressant.

En stor fr?ga kommer att vara priss?ttning - kommer l?pare vara villiga att ta ut $ 180 f?r denna teknik? Det finns ocks? fr?gan om vad man ska g?ra med informationen som skon ger - det finns inga slutgiltiga uppgifter som visar att en typ av fotstrejk ?r b?st under alla f?rh?llanden, och det finns stor diskussion om huruvida slagkraft ?r relaterad till skaderisk. [url=http://www.paardreizen.nl/Nike-Air-Max-1-Dames-c-7_9.html]Nike Air Max 1 Dames[/url] Jag ?r inte heller s?ker p? vilken exakt aspekt av kraft de m?ter - max effektkraft, max jordreaktionskraft, lasthastighet, alla ovanst?ende? Vi skulle ocks? beh?va n?gra slags normer f?r kraftdata [url=http://www.dannywinstanley.co.uk/adidas-superstar-c-7/adidas-superstar-womens-c-7_11/]Adidas Superstar Womens[/url] f?r att g?ra dem anv?ndbara.
Massor av fr?gor, men det ?r coolt att se ett skoselskap som bedriver teknik s? h?r. Jag f?rv?ntar mig att vi kommer att se mer fr?n andra f?retag inom den inte alltf?r avl?[url=http://www.joomlas.co.uk/nike-roshe-run-c-48/nike-roshe-run-womens-c-48_50/]Nike Roshe Run Womens[/url] gsna framtiden. F?rra sommaren har jag granskat Mio Link-armh?ftad hj?rtfrekvensm?tare och fann det vara ett bra alternativ till en traditionell br?stb?lte HRM. Det m?ttade min hj?rtfrekvens exakt och synkroniserades perfekt med b?de min Garmin 620 och Vivofit. Jag var tvungen att ?terv?nda l?nken till tillverkaren efter att ha skrivit min recension, men var v?ldigt frestad att k?pa en f?r mig sj?lv. I st?llet, baserat p? recessen av n?gra [url=http://www.joomlas.co.uk/nike-air-max-90-c-16/nike-air-max-90-womens-pink-c-16_18/]Nike Air Max 90 Womens Pink[/url]l?pande v?nner, k?pte jag ist?llet en Scosche Rhythm + HRM. Jag ?r faktiskt ganska glad att jag gjorde som min ?vergripande erfarenhet av Rhythm + under de senaste m?naderna har varit fantastisk.[url=http://www.pierrerobyr.ch/adidas-ultra-boost-c-20/adidas-ultra-boost-damen-c-20_21/]Adidas Ultra Boost Damen[/url]

Mio Link och Scosche Rhythm + delar m?nga likheter. B?da erbjuder ett alternativ till den traditionella hj?rtfrekvensm?taren f?r hj?rtband, b?de m?t hj?rtfrekvens via sensorer och LED-lampor som m?ter [url=http://www.joomlas.co.uk/nike-air-max-tavas-c-27/nike-air-max-tavas-womens-c-27_29/]Nike Air Max Tavas Womens[/url] blodfl?det genom huden, b?de saknar en sk?rm och b?da paren med andra enheter via Bluetooth Smart eller ANT +. Priss?ttningen ?r ocks? lika, med b?da enheterna som s?ljer f?r mellan $ 70- $ 80.

F?r mig ?r det viktigaste som s?tter Rhythm + bortsett fr?n l?nken, som bandet f?ster vid armen. Mio Link ?r en armbandsbaserad enhet - den har ett klockformat plastband som jag hittade lite obekv?ma, speciellt n?r det fanns h?rt. Det finns inget annat alternativ med Link ?n att f?sta den i din handled, och det har orsakat problem f?r vissa m?nniskor, eftersom HR-m?tningen kr?ver en bra, sn?v passform (de med beniga handlederna har rapporterat [url=http://www.alainhemet.fr/nike-air-max-95-c-30/nike-air-max-95-femme-c-30_33/]Nike Air Max 95 Femme[/url] utfall och andra problem).